Thursday 6 January 2011

Supa pasata de praz si cartofi, cu bacon(Leek&Potato Soup)

Am mancat Leek&Potato Soup de nenumarate ori prin pub-urile din Anglia, in general inclusa la meniul ‘lazy’ de duminica. De fiecare data mi-a fost servita o varianta diferita (ba cu prazul pasat iar cartofii nu, ba cu piept de pui afumat, ba fara carne, ba cu crutoane, ba fara. Eu va dau mai jos varianta personalizata de mine, cu bacon si cu totul pasat. Dar puteti experimenta.

Ce iti trebuie (pentru 6-8 persoane):IMG_3447

7 tulpini de praz mediu – aproximativ 800 g- 1 kg (scurtate la capatul care incepe sa se vestejeasca, si spalate bine cu apa rece) – taiate rondele ca in imagine.

2 cepe (nu neaparat) tocate marunt

4-5 cartofi potriviti (curatati si taiati cuburi mici spre medii)

8-10 felii de bacon afumat (sau piet de pui afumat)

2,5 litri de supa clara de legume (sau de apa fierbinte in care dizolvi 4-5 cuburi concentrate gen Knorr, Maggi, orice, dar sa fie de legume, nu cu gust de pui sau vita!).

1 litru lapte

100 g unt

condimente (sare, piper)

o oala de 5 litri si un mixer sau un blender/robot de bucatarie

Ce trebuie sa faci?

IMG_3444Mai intai topeste untul in oala, la foc mediu, apoi perpeleste 5 minute bacon-ul, pe ambele parti. Da focul mic, si adauga cartofii, prazul si ceapa (daca ai hotarat sa pui), apoi pune capacul si lasa 10 minute sa se inabuse, amestecand doar o data.

Adauga supa de legume (stock) si da focul mediu. Lasa 20 de minute, amestecand ocazional, pana cand cartofii se fierb bine, dar nu se sfarama.

Acum este si momentul in care potrivesti de sare/piper.

Da focul mic si adauga laptele. Amesteca des timp de 5-8 minute, avand grija sa nu lasi supa sa dea in clocot, ca ai toate sansele sa se taie.

Lasa supa sa se raceasca un pic, apoi paseaza totul intr-un robot de bucatarie. Eu nu am asa ceva. Am folosit un mixer cat se poate de normal (dupa ce am taiat bacon-ul cu cutitul) si a iesit foarte bine de fiecare data.

Incalzeste supa din nou inainte sa o servesti cu o lingurita de smantana, niste patrunjel tocat si niste crutoane, sau cu o bagheta proaspata rupta langa :) Pofta buna si astept sa imi spuneti cum a iesit!

E preferata mea din toate timpurile! Yumm!!!

IMG_3470IMG_3474

Astept impresiile si pozele voastre prin comentarii, pe Facebook, sau prin e-mail:

randomfocafood[at]gmail[dot]com

No comments:

Post a Comment